enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhphaberspormagazin
DOLAR
18,6336
EURO
19,4066
ALTIN
1.051,84
BIST
4.874,34
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Çok Bulutlu
12°C
İstanbul
12°C
Çok Bulutlu
Pazar Çok Bulutlu
14°C
Pazartesi Çok Bulutlu
14°C
Salı Az Bulutlu
14°C
Çarşamba Hafif Yağmurlu
15°C

Kalebodur ve Oğuz Yalım, seramiğin ileri dönüşümünü “Kaçış Noktası” sergisinde sanatla buluşturuyor

Kale Grubu’nun başlattığı, “İyi Bak Dünyana” hareketi kapsamında disiplinlerarası üretim ve buluşma platformu olarak hayata geçirilen Kale Tasarım ve Sanat Merkezi (KTSM), dünyanın sanat ve tasarımla daha iyi bir yer olacağına inanıyor ve bu anlayışla sosyal fayda yaratan fikirlerin savunuculuğunu yapmaya devam ediyor.

05.09.2022
0
A+
A-

Kale Grubu’nun başlattığı, “İyi Bak Dünyana” hareketi kapsamında disiplinlerarası üretim ve buluşma platformu olarak hayata geçirilen Kale Tasarım ve Sanat Merkezi (KTSM), dünyanın sanat ve tasarımla daha iyi bir yer olacağına inanıyor ve bu anlayışla sosyal fayda yaratan fikirlerin savunuculuğunu yapmaya devam ediyor. 

 

Sürdürülebilirliği odağına alan KTSM, Kalebodur desteğiyle 14 Eylül-1 Ekim tarihleri arasında İç Mimar, Sanatçı Oğuz Yalım’ın, seramik atıklarıyla ortaya koyduğu eserlerden oluşan “Kaçış Noktası” isimli sergisine ev sahipliği yapıyor. 

 

Sanatçı Oğuz Yalım’ın, Kalebodur’un inovatif ürünü Kalesinterflex’in üretiminde ortaya çıkan atık malzemeleri kullanarak hazırladığı eserler, “sürdürülebilir sanat”ın özgün birer örneği olarak sanatçının 9. Solo sergisi “Kaçış Noktası”nda sanatseverlerin beğenisine sunuluyor.

 

En büyük porselen seramik olmasının yanı sıra, çevreye duyarlı bir teknoloji ürünü olan Kalesinterflex malzemesini sanat ile buluşturarak yeniden yorumlayan İç Mimar, Sanatçı Oğuz Yalım’ın sürdürülebilir sanat eserlerinden 13’ü KTSM’de sergilenecek. 

 

1 eser ise SALT Galata’nın terasına yerleştirilecek. SALT Galata, sanatçının; yarı uyanık, yarı uykulu olmanın, yarı gerçek ve yarı gerçeküstü, zamansız bir yolculukta olmayı anlattığı “Saat Sabahın 25'i” eserine sahne olacak. 

 

Sergide, Kalesinterflex’ten üretilmiş 60×60 cm boyutlarında 12 adet eser ve yine aynı malzemeden üretilerek oluşturulmuş 120×185 cm ebadında 1 eser sergilenecek. 13 eserin isimleri ise şöyle: Günün Rotası, Rüyanda Görürsün, Anlık Bir Buluşma, Tersim Döndü, Damsız Girilmez, Kaybolmadan Önce, Yukarı Mahalle, Keyifli Bir Yalnızlık, Ergen Cepheler, Havalı Sokaklar, Sen Bir de İçimi Gör, Bir ile Çok, Saklambaç.

 

Kalesinterflex’i yepyeni bir formata sokarak eserlerine yansıtan Oğuz Yalım, sergiyle ilgili; “Kompozisyonlarım kaçış noktaları ile doludur. Ancak bu noktalar; resimlerimin içinde bulunabilecekleri gibi, çoğu zaman resimlerimin dışındadırlar ve bunların nerede oldukları bilinmez. Tuval üzerine yapmış olduğum çalışmalarımdan bazılarını Kalesinterflex’in renk, doku ve yapısal özelliklerine göre yeniden yorumladık. Kaleseramik ile birlikte artmış olan parçalardan yepyeni “Kaçış Noktaları” arayarak yeni bir yola çıktık” dedi. 

 

Etkileşim masasında kendi eserlerini oluşturma imkânı

Sergi alanında yer alacak “Kaçış Noktası” etkileşim masasında, ziyaretçilerin kendi panolarını oluşturmaları için eserlerde kullanılan özel kesim seramik parçaları bırakılacak. Bir nevi ziyaretçiler, sergi salonuna yerleştirilen masa üzerindeki geometrik parçaları kullanarak kendi kaçış noktalarını arayabilecek.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.