enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhphaberspormagazin
DOLAR
32,5580
EURO
34,9769
ALTIN
2.426,92
BIST
9.722,09
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Cuma Parçalı Bulutlu
19°C
Cumartesi Az Bulutlu
17°C
Pazar Az Bulutlu
19°C
Pazartesi Az Bulutlu
19°C

EÜ DTMK'de “Keman Resitali"

“Paganini Kaprisler & Türk Kaprisleri” Ege Üniversitesi (EÜ) Devlet Türk Musikisi Konservatuarı (DTMK) tarafından “Paganini Kaprisler & Türk Kaprisleri” etkinliği düzenlendi.

21.12.2022
0
A+
A-

“Paganini Kaprisler & Türk Kaprisleri”

Ege Üniversitesi (EÜ) Devlet Türk Musikisi Konservatuarı (DTMK) tarafından “Paganini Kaprisler & Türk Kaprisleri” etkinliği düzenlendi. Ege Üniversitesi Konservatuar Etkinlik Salonunda gerçekleştirilen ve koordinatörlüğünü EÜ DTMK Öğr. Gör. Atilla Okan’ın üstlendiği etkinlikte konuşmacı olarak Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Yaylı Çalgılar Anasanat Dalı Öğr. Gör. Ozan Sari yer aldı. Etkinliğe DTMK Müdürü Prof. Dr. Özge Gülbey Usta, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Kemanın evrensel bir enstrüman olduğunu vurgulayarak halk müziğinde de kullanıldığını dile getiren Öğr. Gör. Ozan Sari, kapris denilen parçalar hakkında bilgiler verdi. Öğr Gör. Sari,  “Kapris, bir solo enstrüman için yazılan zor nitelikte teknik gerektiren kısa parçalardır.  Kaprislerin her birinde farklı teknikler kullanılıyor. Bestecilerin özelliklerinden biri de enstrümanı iyi çalıyor olmaları. Bu özeliklerinden dolayı, kendi virtüözlerini öne çıkarmak adına kapris denilen parçaları yazıyorlar” dedi.

“Ağaçların bir ruhu olduğuna inanıyorum”

Kemanlar ve virtüözlerin arasında farklı bir bağ olduğundan bahseden Öğr. Gör. Sari “Ağaçların bir ruhu olduğuna inanıyorum. Kemanlar da ağaçtan yapıldığı için ben de kemanımın bir ruhu olduğuna inanıyorum, bu sebeple aramızda çok güçlü bir bağ var” dedi. Öğr. Gör. Sari, etkinlikte Öğr. Gör. Atilla Okan tarafından el emeği ile üretilen kemanın ilk sahne performansını sergiledi.

Öğr. Gör. Ozan Sari, “Hisarlı Ahmet” türküsünü, Paganini’nin “No.14, No 13, No 20” ve üç bölümden oluşan 9 No’lu kaprislerini, Talip Özkan’ın “Rumeli Horonu”nu, Kırat ismini koyduğu “Köroğlu Koçaklaması” eserlerini ve Yağcılar Zeybeğini sahnede icra etti.

Katılımından dolayı Öğr. Gör. Sari’ye teşekkür eden DTMK Müdürü Prof. Dr. Özge Gülbey Usta, “Çalgı yapımı çok eşsizdir ve üretmek çok önemli. Çalgı olmadan icraatçılar olamıyor. Besteciler olamıyor” dedi. Etkinliğin sonunda Öğr. Gör. Ozan Sari ve Öğr. Gör Atilla Okan’a Konservatuvar Müdürü Prof. Dr. Özge Gülbey Usta tarafından teşekkür belgeleri takdim edildi.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.