Her yıl düzenlenen Oyun Geliştiricileri Konferansı Pazartesi günü başlıyor ve NVIDIA RTX ile ilgili duyuruların bir ön izlemesini sunuyor.
Her yıl düzenlenen Oyun Geliştiricileri Konferansı Pazartesi günü başlıyor ve NVIDIA RTX ile ilgili duyuruların bir ön izlemesini sunuyor. Bunların arasında, en son RTX teknolojisinin birkaç yeni heyecan verici entegrasyonu da yer alıyor:
Black Myth: Wukong ve NARAKA: BLADEPOINT DLSS 3.5 Güncellemeleri Alıyor
NVIDIA, GDC’de bir çift yeni oyunun DLSS 3.5 Işın Oluşturma teknolojisi ve ışın izleme ile büyük görüntü kalitesi ve performans yükseltmeleri alacağını ve GeForce oyuncularına kesin bir deneyim sunacağını duyurdu. Merakla beklenen Black Myth: Wukong 20 Ağustos’ta piyasaya sürülecek. NARAKA: BLADEPOINT, hem PVP hem de PVE modları aracılığıyla erişilebilen üç alana yakında Işın İzleme özelliğini ekleyecek ve zaman içinde başka alanlar da yükseltmeler alacak.
Star Wars™ Outlaws NVIDIA DLSS 3, Işın İzleme ve Reflex Desteğiyle Piyasaya Sürülüyor
NVIDIA, grafikleri geliştirmek, performansı hızlandırmak ve oynanışı daha da duyarlı hale getirmek için GeForce RTX GPU’ların oyunun kurallarını değiştiren teknolojilerinden yararlanarak Star Wars™ Outlaws oyuncularına eksiksiz bir bilgisayar deneyimi sunmak için Ubisoft ve Lucasfilm Games ile iş birliği yaptı.
Star Wars: The Empire Strikes Back ve Star Wars: Return of the Jedi arasında geçen, NVIDIA DLSS 3, Işın İzleme ve Reflex ile geliştirilmiş ilk açık dünya Star Wars™ oyununu bu yılın sonunda deneyimleyebilirsiniz. Ayrıca oyun GeForce NOW’da da erişilebiliyor olacak. Daha fazla bilgi için GeForce.
Portal RTX DLSS 3.5 ve RTX IO Güncellemesine Şimdi Erişilebiliyor
RTX destekli Portal, mod yapımcılarının klasik oyunları yükseltmesine ve yeniden düzenlemesine olanak tanıyan dönüştürücü bir modlama aracı olan NVIDIA RTX Remix kullanılarak oluşturulan ilk oyun olarak karşımıza çıkıyor. RTX destekli Portal, ışığın gerçek dünyadaki özelliklerini doğru bir şekilde modellemek için yol izleme olarak da bilinen ışın izleme özelliğini kullanarak Valve’in zamansız klasiğini yeniden tasarlıyor.
Lansmanda RTX destekli Portal, NVIDIA DLSS 3 ile Frame Generation ve Super Resolution özelliklerini destekliyordu. Bugün, RTX destekli Portal NVIDIA DLSS 3.5 iyileştirmesi alıyor. Bu, yapay zeka destekli Işın Oluşturma teknolojisini kullanarak ışın izlemesinin kalitesini ve dinamik aydınlatma efektlerinin duyarlılığını artırıyor. NVIDIA DLSS 3.5 kullanarak, GeForce RTX 4090’da kare hızları 6,2 kat artarken, GeForce RTX 4080 SUPER’de oyuncular sırasıyla 6,7 kat artış elde ediyorlar, böylece sırasıyla 100 ve 70 kare/saniye üzerinde oynanabilirlik sağlanıyor.
2560×1440 çözünürlükte, 4,7 kat performans artışı, GeForce RTX 4070 SUPER, 4070 Ti SUPER, 4080, 4080 SUPER ve 4090 sahiplerinin tüm ayarları maksimumda kullanmasını sağlayarak 80 FPS’nin üzerinde oynamasına ve GeForce RTX 4090’da 160 FPS’ye kadar çıkmasına imkan tanıyor.
1920×1080 çözünürlükte, 3,6 kat performans artışı neredeyse tüm GeForce RTX 40 Serisi grafik kartı sahiplerinin 70 FPS’nin üzerinde oyun oynamasını sağlıyor. Çerçeve hızları yığılma sırasında hızla artıyor ve GeForce RTX 4090’da 210 FPS’ye kadar çıkıyor.
NVIDIA RTX IO, ücretsiz Portal: Prelude RTX NVIDIA RTX Remix moduyla birlikte ilk kez sahne aldı ve şimdi RTX Destekli Portal’da da mevcut. NVIDIA RTX IO, sabit diskler ve geleneksel depolama API’larına kıyasla büyük ölçüde IO performansını hızlandırarak hızlı GPU tabanlı yükleme ve oyun varlığı sıkıştırmasını sağlıyor. NVIDIA RTX IO, daha küçük veri paketleri için GPU sıkıştırmasını kullanarak daha hızlı doku yükleme süreleri ve daha düşük CPU kullanımı sağlıyor ve geliştiricilere devasa, ayrıntılı dünyalara sahip yeni nesil oyunlar yaratma imkanı tanıyor. NVIDIA RTX IO ile doku yükleme süresi, 5 katına kadar azaltılırken, RTX’ destekli Portal’ın disk alanı kullanımı %37 oranında azaltılıyor.
NVIDIA DLSS 3.5 ve RTX IO güncellemesiyle donatılmış RTX destekli Portal şu anda Steam’de tüm Portal sahipleri için ücretsiz olarak erişilebiliyor.
Diablo IV’e Işın İzleme Güncellemesi 26 Mart’ta Geliyor
Diablo IV, 26 Mart’ta bir çift ışın izleme efekti eklenerek görüntü kalitesinde bir yükseltme alacak. Zırh, su, pencereler ve diğer uygun yansıtıcı yüzeyler artık doğru, gerçekçi ışın izleme yansımaları ve ışın izleme saydam yansımaları içerecek. Diablo IV’ün birçok gölgesi, ışın izleme ile geliştirilerek tüm sahnelere ekstra detay katacak.
Oyunun Haziran 2023’te piyasaya sürülmesinden bu yana GeForce RTX oyuncuları, DLSS 3’ün dahil edilmesi sayesinde Diablo IV’te 4K’da performansı ortalama 2,5 kat hızlandırıyor. NVIDIA Reflex ile sistem gecikmesi %67’ye kadar azaltılarak mümkün olan en duyarlı oyun deneyimi sağlanıyor.
Diğer RTX Oyun Haberleri:
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı