enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhphaberspormagazin
DOLAR
34,4774
EURO
36,2370
ALTIN
2.956,49
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
18°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C

Jochen Proehl'ün hazırladığı PONTOS sergisi Millî Reasürans Sanat Galerisi'nde

Jochen Proehl’ün hazırladığı PONTOS sergisi 2 Şubat 2023 – 11 Mart 2023 tarihleri arasında Millî Reasürans Sanat Galerisi’nde görülebilir.

01.02.2023
0
A+
A-

Jochen Proehl’ün hazırladığı PONTOS sergisi 2 Şubat 2023 – 11 Mart 2023 tarihleri arasında Millî Reasürans Sanat Galerisi’nde görülebilir.

PONTOS sergisi için bir de kitap yayımlanmıştır. Kitapta yer alan sergi metni Nusret Polat tarafından kaleme alınmıştır.

Jochen Proehl, Pontos sergisinde toprak ile olan ilişkisini bu defa denizin altına taşıyor. Pontos serisinde ve daha önceki çalışmalarında Proehl’ün bize sadece mekânın maddi varlığını sunar.  Bitki, hayvan ve insan namına onun manzaralarında hiçbir canlı yaşamın olmamasını da bu bağlamda düşünmek gerekir.  Bu çalışmalar zamanın başlangıç anına olduğu kadar sonuna da işaret edebilir ki bunun anlamı aslında onun tüm zamanları kapsadığıdır. 

Yunan mitolojisinde Pontos (Deniz), tüm hayatın partenogenetik kökeni olan Gaia’nın (Toprak) Uranos (Gök) ve Ourea (Dağlar) ile birlikte üç çocuğundan biridir. Hayat önce toprakla başlamış sonra denizle devam etmiştir. Gaia’dan Pontos’a geçen Proehl’ün sanatının, özünde evrenin oluşum anına doğru gittiği ve onun metaforik anlamda kaydını tuttuğu düşünülebilir. 

Sergideki fotoğrafların çoğu bir camera obscura ile çekilmiştir. Proehl, lens yerine iğne deliği olan basit bir karton kutu ve içinde analog bir film kullanmaktadır. Bu basit camera obscura, görüntü işleme için kaynak malzeme sağlamaktadır ve bu sırada fotoğraflanan manzaraları sualtı manzaralarına dönüştürür. Sergi, çoğu büyük format olmak üzere 19 Alu-Dibond üzerine lamine edilmiş C-Print fotoğraftan oluşuyor.

Jochen Proehl, 2005 yılında Millî Reasürans Sanat Galerisi’nde açtığı Jochen Proehl’in Manzara Dünyası isimli ilk serginin ardından 18 yıl sonra Pontos ile izleyilerin karşısına çıkıyor.

Jochen Proehl 1970’li yıllarda İstanbul’da büyüdü. Daha sonra Universität der Künste Berlin’de (o zaman HdK) resim okudu. 2010 yılından bu yana yine İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor. Marmara Üniversitesi, Işık Üniversitesi ve Okan Üniversitesi de dahil olmak üzere çeşitli üniversitelerde ders verdi. 2013 yılından bu yana İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde öğretim üyesidir.
 
Fotoğraf ve resim çalışmalarını eşit oranda sürdüren Proehl, Almanya ve Türkiye’de birçok kişisel sergi açtı ve Avrupa’da karma sergilere katıldı. Jochen Proehl, 2020 – 2022 yıllarında C.A.M Galeri‘de açılan Kentsel Anatomiler ve 45’likler: Ege Anıları isimli iki serginin ardından son olarak Almaya’da Weilburg’ta Rosenhang Museum’da All the Time in the World isimli sergiyi düzenlemiştir.

Jochen Proel’e göre Pontos serisi fotoğrafları, belirli görüntü veya anlar ile ilgili olmaktan ziyade çok uzun dönemlerle, hatta dünyanın tüm zamanının yoğunlaştığı görsel alanlarla ilgili, tıpkı uzun süren pozlamalar gibi. Proehl, tüm üretim sürecinin sonunda, uygarlığın hem öncesi hem sonrasına dair bir dünyanın imgelerini yaratmayı hedefliyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.